Komu pomoże spot Platformy? Kogo zmobilizuje sprawa krzyży w warszawskim ratuszu?

– Tak jak w kampanii parlamentarnej PiS (ten w kadrami z Auschwitz), tak w eurokampanii PO „przegrzała” jeden ze swoich spotów wyborczych. Moment jego pojawienia się był bardzo niefortunny – mówił w nowym odcinku podcastu "Polityczne Michałki" Michał Kolanko. – Jeśli nawet w TVN24 szef KPRM Jan Grabiec musiał się tłumaczyć z tego spotu i przyznać, że termin po zamachu na premiera Ficę jest niefortunny, to coś jest nie tak – dodawał. 

Autorzy podcastu „Polityczne Michałki” zastanawiali się też, jak na kampanię wpłynie decyzja Rafała Trzaskowskiego o zdejmowaniu krzyży w urzędach. – To może zmobilizować wyborców PiS, choć temat nie pochodzi od PiS, przyszedł do nich z zewnątrz – uważa Kolanko.

Michał Kolanko i Michał Szułdrzyński rozmawiali też o komisji mającej badać wpływy Rosji w Polsce, sytuacji Trzeciej Drogi i orędziu Szymona Hołowni oraz kulisach kongresu Impact’24 w Poznaniu.

Fot. PAP/Paweł Jaskółka

Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej”, szef magazynu „Plus Minus”, weekendowego wydania „Rz”. Absolwent studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie zajmował się głównie myślą polityczną, politykę lubi, obserwuje, opisuje i komentuje chętnie do dziś. Szczęśliwy mąż jednej żony i ojciec pięciu córek.

Prowadzący

Polityką zajmuje się nie tylko zawodowo, ale ona też go… fascynuje. Ukończył prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim, był współzałożycielem serwisu 300POLITYKA. W wolnych chwilach czyta, zwłaszcza książki science-fiction i ogląda seriale. Lubi zarówno „Star Treka”, jak i „Pozostawionych” czy „Sukcesję”. Dla relaksu grywa w komputerowe gry RPG i biega.