Środowisko dziennikarskie jest ogromnie podzielone, ale skala protestu musiała dać do myślenia Prawu i Sprawiedliwości – mówi Michał Kolanko o akcji „Media bez wyboru”.
W samej Zjednoczonej Prawicy nie ma zgodności co do projektu opodatkowania przychodów od reklam. Solidarna Polska chce połączyć premiera Morawieckiego z niepopularnym tematem, sama też zgłosiła projekt dotyczący tzw. big techów, który budzi wiele wątpliwości. Michał Kolanko mówi, że rządowy projekt to tak naprawdę dwa pomysły sklejone w jeden. Jednym z nich jest opodatkowanie dużych koncernów medialnych. - Gdyby premier przedstawił tylko ten pomysł, to część opozycji zapewne by go poparła – dodaje. A Michał Szułdrzyński przypomina, że zaproponowana przez rząd nowa danina dotknęłaby także kluby sportowe, bo publikują reklamy na stadionach i zamieszczają je na strojach sportowców, a także supermarkety i dyskonty spożywcze, które wydają gazetki reklamowe. – To totalne opodatkowanie reklamy – mówi Michał Szułdrzyński.
Tymczasem konflikt w Zjednoczonej Prawicy nie gaśnie. – Czy Jarosław Kaczyński, dając zielone światło na eskalację sytuacji wewnętrznej mógł mieć cel, by sprawdzić jaki jest układ w Porozumieniu, ile szabel ma Jarosław Gowin? – pyta Michał Kolanko. - W sondażach Jarosław Gowin i jego partia nie mogą liczyć na więcej niż 2 proc., średnia wyników Solidarnej Polski nie jest dużo wyższa, więc Jarosław Kaczyński działał na zasadzie: Lepiej mieć trudnych koalicjantów na pokładzie, krnąbrnych posłów z którymi trzeba się dogadywać, niż pozwolić na oddanie tych 2 proc. i utratę przez PiS władzy – dodaje Michał Szułdrzyński.
Wiceminister Marcin Warchoł z Solidarnej Polski, poseł z Podkarpacia, ogłosił się kandydatem na prezydenta Rzeszowa, po tym jak Tadeusz Ferenc po dwudziestu latach prezydentury ze względu na stan zdrowia zrezygnował z funkcji. Ferenc na swoje miejsce rekomenduje Marcina Warchoła jako kandydata niezależnego. – To wydaje się być próbą budowy zaplecza. To byłby jedyny prezydent z Solidarnej Polski, który rządziłby tak dużym miastem - komentuje Michał Kolanko.
„Polityczne Michałki” to omówienie najważniejszych wydarzeń politycznych tygodnia. Na program zapraszają Michał Szułdrzyński i Michał Kolanko. W każdy piątek o 12:00.
Słuchaj na kanale „Rzeczpospolita: Audycje” w Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify, Acast
Fot. Robert Gardziński/Fotorzepa