Pandemia odcisnęła duże piętno na tematach związanych z gospodarką. W Gdańsku szczególnie, jeśli chodzi o turystykę. Dotyczy to zwłaszcza turystów zagranicznych - mówi wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski w podcaście "Mówią Prezydenci".
- Liczba zagranicznych turystów w ubiegłym roku spadła o 75 proc. To nas na pewno napawa smutkiem. Tym bardziej, że zagraniczni turyści, którzy przyjeżdżają do nas i zostają na jakiś czas, pozostawiają więcej pieniędzy wobec turystów krajowych. Turystyka krajowa spadła o 25 proc. Na progu zaczynającego się sezonu widzimy, że turystów z każdym tygodniem jest coraz więcej. Liczymy, że w tym roku sytuacja będzie inna niż w 2020 roku. Być może nie powrócimy do sytuacji sprzed pandemii, ale liczę, że się do niej zbliżymy - mówi Borawski.
W rozmowie również o zmianach w strategii promocji miast, wpływie pandemii na inne gałęzie gospodarki. - Wszystkie miejsca ruszyły z promocji. Co się zmieni? Bazujemy na ruchu krajowym, który spadł nieznacznie. Ale co ciekawe, myślimy też o "turystyce wewnętrznej". Mamy akcję skierowaną do mieszkańców, których chcemy zachęcić do odwiedzenia miasto na nowo. W ten sposób też możemy napędzić ruch gospodarczy w mieście - mówi Borawski.
„Mówią Prezydenci” to nowy cykl podcastów „Rzeczpospolitej”. Do rozmów zaprosiliśmy prezydentki i prezydentów największych polskich miast, członków Unii Metropolii Polskich. Program prowadzi Michał Kolanko. Słuchaj we wtorki o 12:00 na podcasty.rp.pl oraz w serwisach streamingowych na kanale „Rzeczpospolita: Audycje”.
fot. materiały prasowe