Edukacja włączająca: potrzebna jest współpraca nauczycieli i pedagogów

Jaka jest rola pedagoga specjalnego w procesach edukacji włączającej? Jakie są z kolei rola zadania nauczyciela organizującego kształcenie? Na te pytania w podcaście dotyczącym edukacji włączającej odpowiadała prof. Beata Jachimczak, pedagog specjalny z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

- Kluczem do sukcesu jest współpraca zespołów szkolnych – podkreśla prof. Jachimczak w rozmowie z Marcinem Piaseckim. – Nauczyciele jako ci najbliżej pracujący z dziećmi i młodzieżą powinni we współpracy z pedagogami specjalnymi rozpoznawać ich potrzeby edukacyjne. Pedagodzy z kolei powinni mocno wspierać zarówno uczniów jak i ich nauczycieli w całym procesie edukacji – mówiła.

Co ważne, te procesy już się dzieją. Zdaniem prof. Jachimczak wiele szkół jest zaangażowanych w proces edukacji włączającej według tego modelu.

fot. Robert Gardziński/Fotorzepa

Podcast jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz budżetu państwa.

Prowadzący