P. Szypulski, Greenpeace: Koniec świata jaki znamy już się zaczął

Nie trzeba być kosmitą lub twardzielem, aby być ekologicznym aktywistą. Jesteśmy zwykłymi ludźmi – mówi Paweł Szypulski, dyrektor programowy Greenpeace Polska.

I konstatuje, że choć w ostatnich latach dokonała się duża zmiana w społecznym odbiorze kwestii związanych z kryzysem klimatycznym, to politycy w tej sferze się cofnęli, a dialog z nimi jest coraz bardziej utrudniony. „Tymczasem my będziemy musieli zbudować przyszłość bez znaczącego wzrostu gospodarczego. Będziemy musieli postawić na poprawę szeregu wskaźników społecznych, jak na przykład wyciągnięcie dzieci z biedy, ułatwienie dostępu do służby zdrowia, czy dbanie o dobrostan psychiczny mieszkańców” – przekonuje Paweł Szypulski.

I opowiada również o kulisach akcji protestacyjnych, jak jest finansowany Greenpeace w Polsce, co mu zapewnia niezależność i co zrobiłby jako premier, gdyby Greenpeace („a nigdy nie będzie” – wtrąca Szypulski) był partią, która wygrała wybory w Polsce.

Słuchaj na kanale „Rzeczpospolita: Audycje” na iTunes, Spotify, aCast, Google Podcasts, Stitcher.

Fot. Greenpeace/Max Zieliński 

Prowadzący

Dziennikarz biznesowy. Zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” i redaktor naczelny Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”. Wcześniej red. nacz portalu rp.pl. Kierował redakcją polskiej edycji tygodnika Bloomberg Businessweek oraz Magazynu Sukces. Pracował w telewizjach - RTL 7, TVN i TVP, a także w Radiu ZET i Radiu PiN. Laureat Nagrody im. W. Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego.