Mata w McDonald’s – w czym właściwie problem?

Najpopularniejszy obecnie polski raper Mata ma swój zestaw w McDonald’s. W sieci zawrzało: „głos pokolenia”, wzór dla młodych namawia do śmieciowego jedzenia. – Każdy chce o Macie pisać, ale nikt nie chce się wsłuchać, co się na jego ostatnim albumie dzieje – mówi Marcin Flint, dziennikarz muzyczny, gość podcastu Michała Płocińskiego.

– Trzeba nie znać twórczości Maty, żeby nie wiedzieć, że ten fastfood mu pasuje. Nazwa jego grupy bierze się od fastfoodowego jedzenia, jest to absolutnie zgodne ze wszystkim co robi – tłumaczy Flint. – Mata może namawiać do słabego jedzenia, ale on generalnie na drugiej płycie namawia do słabego życia, trochę rozlicza się z tym, jest przy tym autoironiczny – dodaje gość podcastu.

Część publicystów krytykujących kontrakt rapera z gigantem fastfoodu, wskazuje, że rap to muzyka, która powinna nieść przesłanie, a sam artysta nie powinien reklamować tak komercyjnego produktu. – Rap przyszedł do nas po punku. Bardzo często ludzie, którzy słuchali muzyki buntu, zobaczyli w nim kontynuację i pojawił się mit, że raper musi się buntować – mówi Flint. – A większość raperów od zawsze chciała się dobrze bawić i robić pieniądze – dodaje.

W najnowszym wydaniu magazynu „Plus Minus” piszemy również o tym, co młoda prawica mówi o seksie, co dla Europy oznacza budowa NordStream 2 oraz z jakimi reakcjami spotkał się wyjazd premiera do Brukseli.

fot. PAP/Marcin Bielecki

Michał Płociński
Prowadzący

Redaktor „Plusa Minusa”, dziennikarz społeczno-polityczny i kulturalny. Radiowiec, hip-hopowiec i zapalony kibic sportowy. Pisze o zmianach cywilizacyjnych. Od studiów filozoficznych i politologicznych śledzi świat idei. Robi wywiady, recenzuje kulturę popularną i prowadzi audycję muzyczną „Rap Sesja” w warszawskim Radiu Kampus.