Andruszkiewicz zapowiada „bitwę w internecie” z Trzaskowskim

Praktycznie na każdym spotkaniu z posłami PiS prezes Jarosław Kaczyński podkreśla znaczenie internetu. Sam daje przykład - zaistniał na X. W sieci czeka nas bitwa - mowi w podcaście "Pałac Prezydencki" poseł Adam Andruszkiewicz, który w sztabie Karola Nawrockiego odpowiada za internet.

Internet to pole bitwy – przyznają sztabowcy wszystkich sił. Niedawno o mobilizację w sieci, na zamkniętym spotkaniu w KPRM apelował premier Donald Tusk. A co na to sztab Karola Nawrockiego? - Ja się cieszę z tych obaw Donalda Tuska. Cieszę się, bo słyszałem bezpośrednio relacje świadków, że Donald Tusk bardzo docenił naszą aktywność w sieci. I tym samym straszył swoich posłów, że jak się nie uaktywnią, to przegrają wybory. Ale z drugiej strony oczywiście podchodzimy z wielką pokorą do tego i wiemy, że to może oznaczać dużą mobilizację po stronie ośrodka rządowego i po stronie Rafała Trzaskowskiego – mówił w podcaście „Pałac Prezydencki” poseł Adam Andruszkiewicz, który w sztabie Karola Nawrockiego odpowiada za kampanię w sieci.  

Nawrocki: Budowanie pozycji w sieci

Co było celem sztabu Nawrockiego w ostatnich miesiącach? - Pierwszym zadaniem było osiągnięcie takiej pozycji w mediach społecznościowych, byśmy mogli równać się z największymi rywalami – mówi Andruszkiewicz. Jak podkreśla, Karol Nawrocki wystartował w sieci z zupełnie innego pułapu niż główni kontrkandydaci, którzy przez lata budowali swoją obecność online.  - Trzaskowski przez dekadę inwestował ogromne środki w swoją pozycję w mediach społecznościowych, my musieliśmy ten dystans szybko nadrobić - mówił Andruszkiewicz. 

Konwencja programowa 2 marca – nowe podejście do prezentacji treści

Na początku marca odbędzie się konwencja programowa Karola Nawrockiego. Jak zostanie przedstawiona w sieci? "Nie wystarczy dziś 40-minutowe przemówienie – trzeba umieć pokazać program w krótkich, dynamicznych, atrakcyjnych treściach, dostosowanych do różnych platform" – zapowiada Andruszkiewicz.

Co dalej? -Internet jest dziś kluczowym polem bitwy politycznej. Kampania będzie niezwykle dynamiczna, a my każdego dnia będziemy walczyć o uwagę wyborców" – podsumowuje gość podcastu. Kampania Karola Nawrockiego rywalizuje w internecie nie tylko z Rafałem Trzaskowskim, ale także z Sławomirem Mentzenem czy Krzysztofem Stanowskim. - Mentzen opanował TikToka i YouTube, łącząc treści rozrywkowe z politycznymi. My jednak walczymy o 51% poparcia, więc musimy łączyć skuteczność z powagą prezydenckiego formatu – tłumaczy Andruszkiewicz.

Prowadzący

W redakcji „Rzeczpospolitej” od 2017 r. Specjalizuje się w krajowej polityce, analizuje i opisuje kampanie wyborcze, to co dzieje się w kuluarach Sejmu i Senatu i w rządzie. Zajmuje się też stykiem polityki i nowych technologii oraz sprawami samorządu na łamach dodatku „Życie Regionów” Rzeczpospolitej i nie tylko. Współtwórca – razem z Michałem Szułdrzyńskim – popularnego podcastu „Polityczne Michałki”. Urodzony w Krakowie w 1985 roku, ukończył prawo na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Później był m.in. współzałożycielem serwisu 300POLITYKA, współpracował też z serwisem Serialowa.pl, portalem Gazeta.pl. Prowadził też blog Spinroom.pl o amerykańskiej polityce i technologii. Autor książki „Gamechanger: Za kulisami polityki” (Wydawnictwo Rebis, 2022). Absolwent Georgetown Leadership Seminar.