Black Friday – prawdziwe okazje czy marketingowy mit?

Jest środa, 27 listopada, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek podsumowuje najważniejsze wydarzenia gospodarcze.

Dziś przyjrzymy się kontrowersjom wokół umowy handlowej UE z Mercosur, nadchodzącym zmianom na rynku gazu LPG oraz strategiom Orlenu w konsolidacji marek. Dodatkowo Donald Trump grozi cłami Meksykowi i Kanadzie, a KGHM planuje inwestycje w produkcję materiałów wybuchowych.

Najważniejsze informacje:

·      Black Friday pod lupą konsumentów – Badania pokazują, że większość promocji w czasie Black Friday nie odbiega znacząco od innych okresów wyprzedaży. Realne obniżki sięgają głównie od 5% do 15%.

·      Polska sprzeciwia się umowie Mercosur – Rząd Donalda Tuska nie akceptuje obecnego kształtu umowy UE z Mercosur, głównie z uwagi na zbyt duże kontyngenty dla importu drobiu oraz kwestie strategiczne surowców krytycznych.

·      Donald Trump planuje cła na Meksyk i Kanadę – Prezydent elekt USA zapowiedział nałożenie 25% ceł na import z Meksyku i Kanady, powołując się na kwestie migracyjne i narkotyki. Jednak prawdziwym powodem mogą być rosnące inwestycje chińskich firm w Meksyku.

·      Zmiany w grupie Orlen – Marka PGNiG przestanie istnieć jako odrębny podmiot, co jest częścią polityki unifikacji Orlenu. Celem jest zwiększenie efektywności i wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego.

Zapraszamy do subskrypcji i śledzenia kolejnych odcinków na rp.pl oraz platformach streamingowych, aby być na bieżąco z najnowszymi analizami i wiadomościami!

Prowadzący

Absolwent Ekonomii o specjalizacji Biznes Międzynarodowy oraz Przedsiębiorstwo w Gospodarce Narodowej na UMCS w Lublinie. Wyróżniony za osiągnięcia naukowe z zakresu ekonomii jako stypendysta Rektora UMCS. Absolwent kierunku Jazz i Muzyka Estradowa na UMCS w Lublinie. Autor „Podcastu Akademickiego“ UMCS. Wokalista jazzowy, reżyser spektakli teatralnych dla dzieci i były aktor Teatru Muzycznego Opery Lubelskiej.