Wolna szkoła – czy to w ogóle możliwe?

Wraz z odejściem poprzedniej ekipy rządzącej, w szkole miało być więcej wolności. Więcej poszanowania praw ucznia. Więcej autonomii dla nauczycieli. Na razie niewiele z tego wyszło.  

Choć nowa ekipa wymieniła kuratorów oświaty we wszystkich województwach, wciąż szkoły drętwieją ze strachu na myśl o ich wizycie? Kurator jako osoba, która doradza… wolne żarty!!! Nikt tak go nie postrzega. Ważne, żeby wszystko zgadzało się w papierach, żeby nie było się do czego przyczepić, żeby nie było kary. 

Nawet tzw. ustawa Kamilka, która miała chronić dzieci wywołuje w szkołach popłoch. 

Gdzie został popełniony błąd. I jak go naprawić? O tym w najnowszym podcaście „Szkoła na nowo” mówi dr Iga Kazimierczyk prezeska fundacji „Przestrzeń dla edukacji”, współtwórczyni kampanii „Wolna szkoła”, pedagożka. 

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Z „Rzeczpospolitą” związana od 2012 r. Jako dziennikarka i redaktorka działu krajowego zajmuje się tematyką społeczną - szczególnie edukacją i sprawami zdrowia. Odpowiada także za akcje społeczne dotyczące ww. dziedzin. Pracę zawodową rozpoczynała w „Gazecie Wyborczej”, w której spędziła cztery lata pisząc o edukacji i rynku pracy. Pracowała także w dzienniku „Polska The Times” (2007-2011) najpierw jako dziennikarka działu krajowego, później ekonomicznego, w którym także pełniła obowiązki kierownika. W latach 2015-2017 była sekretarzem redakcji pisma naukowego „Rynek pracy” wydawanego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych. W 2010 r. wyróżniona w VIII edycji konkursu im. Władysława Grabskiego organizowanego przez NBP. Odznaczona także przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej medalem „Pro Publico Bono” za działania na rzecz poprawy sytuacji na rynku pracy.